zondag 5 januari 2014

Wortelsoep (Thermomix)

Ingrediënten

  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • 300-350 gram wortelen (+- 5 kleine tot middelgrote wortelen)
  • 25 gram boter
  • 1,3-1,5 liter water
  • 3 kippenbouillonblokjes
  • ½ tot 1 koffielepel kruidentuiltje (Topaz)

Werkwijze

  • Ui in 4 snijden
               5 sec/ snelheid 5
  • Boter in de mengkom
               3 min/ 100°/ stand 1
  • Teentje look (in stukjes gesneden) toevoegen aan de uit en boter
               1 min/ 100°/ stand 1
  • Wortelen in stukken toevoegen
               10 sec/ stand 5
  • Wortelen stoven
               3 min/ 100°/ stand 1
  • Water, bouillonblokjes en kruidentuiltje toevoegen
               16 min/ 100°/ stand 1
  • Soep pureren/ mixen
               1,5 min/ stand 9-10
  • Proeven en eventueel bijsmaken met peper, zout, (water indien te dikke soep, wel nog eens laten roeren dan à 100°/ stand 2)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...